Як правильно оформляти торговий центр, магазин, бутик.
Вітрина - обличчя кожного магазину. Оформлення вітрин - це найстаріший вид реклами. І хоча далеко не всі учасники ринку розуміють, як реально використовувати цей бонус, тих, хто приділяє постійну увагу оформленню вітрин, стає все більше. «Не кожен раз людина може зайти в магазин і довго вибирати з різноманіття товарів те, що йому потрібно. А так потенційний покупець звертає увагу на щось у вітрині і розуміє, що повинен зайти і купити саме цю річ », - зазначають покупці.
У більшості випадків вітрину зовсім не обов'язково якось художньо оформляти. Для багатьох компаній потрібно просто велике прозоре вікно, через яке можна побачити асортимент, і процес обслуговування в магазині, тобто якийсь екран, постійно «транслює» зображення на вулицю. Говорячи про розташування магазинів у торгових центрах, як вітрин використовуються скляні перегородки або стаціонарні перегородки, на які за допомогою різних технологій можна нанести будь-який декоративний малюнок або логотип.
Однак якщо мова йде про магазини одягу, тільки одних вітрин може виявитися недостатньо, і тоді на допомогу приходять манекени. Помилкою багатьох магазинів є надто зневажливе і «штамповане» ставлення до цих «працівникам прилавка». Адже манекен - це дуже дієвий інструмент просування. «Слабке місце» багатьох манекенів - покриття. Його досить легко пошкодити. Чи треба говорити, що «облуплений» манекен не так приваблює покупців у магазин, скільки демонструє недбалість і наплювацьке ставлення. З цієї причини манекени просто необхідно періодично міняти.
Говорячи про вітрині, не слід забувати, що вона тільки частина іншої конструкції - фасаду, який і сам по собі може служити цілям залучення уваги. Наприклад, прикраса фасаду незвичайної розписом. Ідея розпису похмурих бетонних міських будинків належить німецькому художнику Хундертвассеру. Це гарна, на думку німецьких психологів, розвантаження від стресів і оригінальна прикраса вуличних фасадів. У підсумку магазин притягує погляди багатьох городян і гостей міста, і вони неодмінно бажають дізнатися, що ховається за таким оригінальним фасадом.
Вивіска магазину теж повинна стати деталлю художнього оформлення фасаду. Сучасні технології дозволяють виготовляти вивіски з напиленням з нітрідтітана: стійке до зовнішніх впливів, це покриття майже не піддається змінам протягом довгого часу. Технологія виготовлення дозволяє розміщувати всередині букв неонові трубки, в цьому випадку в нічний час навколо написи утворюється своєрідний і ефектний ореол - так званий «контражур».
Отже покупець зайшов всередину. Тепер головне, щоб він не розчарувався: всередині все має бути так само оригінально, як і зовні. Головне в процесі обладнання магазину - це грамотне оформлення торгового залу.
Наприклад, при створенні магазинів одягу є правило «бутиковой петлі», вона змушує покупців рухатися по периметру, обходячи всі простір магазину. Для того щоб покупець не міг безперешкодно перетнути торгову площу по діагоналі, в центрі залу, як правило, знаходиться «острівна» експозиція, що не порушує просматриваемость приміщення. У цілому в інтер'єрі залу не повинно зустрічатися тупиків і «глухих» важкодоступних зон.
На допомогу приходять офісні перегородки, які виступають ефективним інструментом щодо розмежування простору не тільки в офісних, але і в торгових приміщеннях. Причому в останніх особливо актуальне використання скляних перегородок. З метою забезпечення безпеки покупців і персоналу в якості прозорого заповнення використовувалося спеціальне дзеркальне скло товщиною 10 мм, покрите ударопрочной плівкою. Міцність алюмінієвих профілів дозволяє використовувати скловироби великих розмірів, що надає конструкціям легкість і сучасний вигляд, забезпечує максимальний огляд і освітленість приміщення.
Освітлення торгового приміщення - окрема тема для розмови. Наприклад, існує французька компанія «Агабеков», яка 50 років спеціалізується всього на одній-єдиній послугу - освітлення ювелірних магазинів. Тут підходять тільки індивідуальні рішення. Висвітлювати дорогоцінні камені дуже складно. Іноді можуть знадобитися окрема вітрина для одного каменя і безліч джерел світла. Грамотно поставлене світло, чітко розставляє акценти на експозиції і створює особливу атмосферу високої якості продукції та рівня обслуговування. Такі світлові ефекти досягаються за рахунок застосування світлопрозорих конструкцій.
Але не тільки завдяки цьому одним з головних елементів приміщень подібного типу стає скло і його всілякі варіації. Скляні двері між експозиціями підігрівають увагу відвідувача бажанням поглянути на новий світ дорогого шику, скляні вітрини стильно огранювати дорогі речі, скляні перегородки, невагомо розділяють простір, самі наче стають ювелірної експозицією інтер'єрного мистецтва.
Втім, до висвітлення будь-якого іншого товару теж треба підходити з «ювелірної» точністю, роблячи це не тільки красиво, але й оригінально. Наприклад, нестандартний підхід використовується при висвітленні стін зі спортивним взуттям в магазинах Adidas. Рівномірно освітити велику вертикальну площину не так просто, тому було вирішено використовувати модульні світлові панелі. Всередині них розміщені люмінесцентні лампи, що дають світло різного спектрального складу. Система управління дозволяє динамічно варіювати яскравість світлових панелей і одночасно змінювати їх колір за рахунок змішування випромінювань незалежно керованих ламп червоного, зеленого і синього кольорів.
Ще один варіант боротьби за увагу покупця - музика. До цих пір багато в нашій країні навіть і не чули про «паблік адреса» обладнанні. Тим часом воно дозволяє здійснювати професійне звукове супроводження на території всього торгового центру. Такі системи використовуються як для тривожного сповіщення, так і для трансляції потрібних сигналів у вибрані зони. Наприклад, можна вести мовлення на першому та п'ятому поверхах, при цьому інші будуть не озвучені.
Чи так важливо музичний супровід для торгового центру? Психологи стверджують, що швидка музика змушує людину жити в прискореному темпі. Отже, в стокових магазинах і дискаунтерах ідеальним супроводом є гучні і ритмічні композиції, які допомагають скоротити процес вибору товару. Те ж і з фуд-кортом: музику радять підбирати таким чином, щоб відвідувач, сам того не усвідомлюючи, діяв за принципом: «поїв - поступися місцем іншому». Інакше йдуть справи в люксових магазинах і бутіках. Відповідно до рекомендацій фахівців тут варто створити якісний музичний фон з композицій «на всі часи».
Нюх відіграє хоч не першу роль серед почуттів людини, але і далеко не останню. Приємні запахи, такі, наприклад, як аромат свіжоспеченого хліба, давно використовуються для стимулювання клієнтів в магазинах і супермаркетах до здійснення покупки. У Японії ж пішли далі, там винайшли повітряні гармати, які «розстрілюють» покупця запахами. Гармата наводиться за допомогою камери, яка стежить за поглядом потенційної «жертви». Програмне забезпечення аналізує картинку, розгортає гармату в потрібному напрямку і струмінь повітря б'є в ніс. Застосування повітряної гармати в роботі з кожним окремим відвідувачем може поставити психологічний маркетинг на абсолютно новий щабель: поки один вдихає запах кави, інший насолоджується запахом туалетного мила.
Як бачимо, технології продажів не стоять на місці, і що «мисливці за покупцями» придумають завтра, здогадатися неможливо. Проте вже сьогодні у магазинів чимало коштів виділитися серед конкурентів і привернути до себе увагу. А увага - це перший крок до покупки.